Effecten op bezoeker of deelnemer

v2d_th.png
Effecten op je bezoekers of deelnemers zijn de ervaringen die je hen meegeeft na een bezoek of deelname. Onderstaande vragen kun je gebruiken om de effecten te kiezen die op jouw organisatie van toepassing zijn:
  • Wat voor ervaring wil je een bezoeker of deelnemer geven?
  • Wil je een bezoeker of deelnemer laten nadenken of juist emotioneren?
  • Vind je het belangrijk om een bezoeker of deelnemer kennis te laten maken met iets nieuws of een leuke tijd te bezorgen?
  • Vind je het belangrijk dat een bezoeker of deelnemer tijdens het kijken, luisteren of deelnemen een gevoel van saamhorigheid ervaart?

Ontroeren

De bezoeker of deelnemer heeft een emotionele ervaring.

Intellectueel stimuleren

De bezoeker of deelnemer leert iets of wordt aangezet tot reflectie.

Verwonderen

De bezoeker of deelnemer wordt verrast of raakt geïnspireerd door het zien van iets nieuws of avontuurlijks.

Amuseren

De bezoeker of deelnemer heeft een ontspannen en plezierige tijd.

Samenbrengen

De bezoeker of deelnemer ervaart een collectief gevoel van verbondenheid, voelt zich onderdeel van een groter geheel.
volgende